دکتر اينجاست > اخبار و مجله سلامت > ارتباط باکتری دهان وچاقی
شناسهٔ خبر : 1266 -

ارتباط باکتری دهان وچاقی

ارتباط باکتری دهان وچاقی

باکتری‌های موجود در دهان می‌تواند به پیش بینی احتمال ابتلای آنان به چاقی کمک کند.


گروهی از متخصصان دانشگاه دولتی پنسیلوانیا دریافتند ترکیب میکروارگانیسم‌های موجود در دهان کودکان دو ساله می‌تواند سرنخ‌هایی از وضعیت وزن کودک در آینده ارائه دهد.

یکی از متخصصان ارشد این مطالعه گفت: یک نفر از هر سه کودک در آمریکا به اضافه وزن یا چاقی مبتلا است. درصورتیکه بتوان شاخص‌های اولیه چاقی را در دوران ابتدایی زندگی پیدا کرد، این امکان برای والدین و پزشکان فراهم می‌شود تا اقدامات پیشگیرانه را در نظر بگیرند.

در این بررسی بیش از ۲۰۰ کودک در پروژه‌ای شرکت کردند که فاکتورهای خطرزای اجتماعی و زیستی موثر در ابتلا به چاقی مورد مطالعه قرار گرفت. متخصصان به انجام آزمایشاتی در دستگاه گوارش که محل زندگی انواع مختلفی از موجودات میکروسکوپی است اقدام کردند که به بدن در هضم مواد غذایی و بهبود سیستم ایمنی کمک می‌کنند.

متخصصان علوم پزشکی در آمریکا تاکید کردند که در مطالعات پیشین ارتباط بین باکتری‌های دهان با چاقی در افراد بزرگسال و نوجوانان مشاهده شده است. در این مطالعه متخصصان به بررسی این رابطه در میان کودکان پرداختند.

در این مطالعه مشخص شد افزایش سریع وزن در دوران نوزادی که می‌تواند فاکتور خطرزایی در ابتلا به چاقی در دوران کودکی باشد با عدم تنوع کافی باکتری‌های دهان ارتباط دارد. در حقیقت در نوزادانی که در این دوره از زندگی دچار افزایش وزن سریع می‌شوند تنوع کمتری از باکتری‌های دهان وجود دارد.

به گزارش هلث‌دی نیوز، به گفته متخصصان در بدن یک فرد سالم انواع بسیار مختلفی از باکتری‌ها وجود دارد. این حجم بالا از تنوع باکتریایی، بدن را در برابر التهاب و باکتری‌های مخرب حفظ می‌کند.

نظرها

ارسال نظر

500
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.