دکتر اينجاست > اخبار و مجله سلامت > تاثیر داروی صرع در ابتلا به ADHD در کودکان
شناسهٔ خبر : 1521 -

تاثیر داروی صرع در ابتلا به ADHD در کودکان

تاثیر داروی صرع در ابتلا به ADHD در کودکان

نتایج یک تحقیق نشان می‌دهد مصرف داروی رایج صرع در دوران بارداری با خطر ابتلای کودک به اختلال کم‌توجهی-بیش‌فعالی (ADHD) مرتبط است.

پزشکان در بررسی‌های تازه دریافتند زنان مبتلا به بیماری صرع که در دوران بارداری داروی "والپروات" مصرف می‌کنند، فرزند خود را در معرض ابتلا به اختلال کم‌ توجهی-بیش‌فعالی قرار می‌دهند.

هرچند بررسی متخصصان علوم پزشکی در دانمارک این موضوع را تایید نمی‌کند که داروی والپروات موجب بروز اختلال کم‌توجهی-بیش‌فعالی در کودکان می‌شود بلکه تنها وجود ارتباط میان آن دو را نشان می‌دهد.

متخصصان در این مطالعه مشاهده کردند که قرار گرفتن جنین در معرض داروی والپروات با افزایش ۴۸ درصدی احتمال ابتلا به اختلال کم‌توجهی-بیش‌فعالی مرتبط است.

در این بررسی اطلاعات بیش از ۹۰۰ هزار نوزاد که در فاصله سال‌های ۱۹۹۷ تا ۲۰۱۱ میلادی به دنیا آمده‌اند مورد مطالعه قرار گرفت. وضعیت سلامت روان این کودکان هنگام تولد و ۱۰ سال بعد نیز ارزیابی شد.

متخصصان در بررسی‌های انجام شده به این نتیجه دست یافتند که مصرف داروی والپروات در دوران بارداری با افزایش حائز اهمیت خطر ابتلا به اختلال کم‌توجهی- بیش‌فعالی در نوزاد همراه است.

به گزارش هلث‌دی نیوز، آنها همچنین تاکید کردند که دیگر داروهای تجویزی برای بیماران مبتلا به صرع خطر ابتلا به اختلال کم‌توجهی-بیش‌فعالی را افزایش نمی‌دهد.







نظرها

ارسال نظر

500
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.