دکتر اينجاست > اخبار و مجله سلامت > مطالعات نشان داده است وقوع بلایای طبیعی از جمله سیلاب خطر بروز بیماری های پوستی را افزایش میدهد
شناسهٔ خبر : 1658 -

مطالعات نشان داده است وقوع بلایای طبیعی از جمله سیلاب خطر بروز بیماری های پوستی را افزایش میدهد

مطالعات نشان داده است وقوع بلایای طبیعی از جمله سیلاب خطر بروز بیماری های پوستی را افزایش میدهد

طوفان های شدید و بروز سیلاب در مقیاس بزرگ خطر شیوع عفونت های شدید پوستی و بیماری های پوستی را در میان قربانیان حوادث و امدادگران افزایش می دهد


چگونه می توانیم در برابر سیل تاب آوری بیشتری داشته باشیم ؟

آیا وقوع سیل بیماری های مسری را افزایش می دهد؟

یکی از تبعات بروز سیل و و طوفان و سایر بلایای طبیعی ، شیوع بیماری و عفونت های مختلف پوستی در بین افراد حادثه دیده و امدادگران می باشد.

سال 2017 نسبت به 10 سال گذشته میزان وقوع سیل افزایش چشمگیری داشته است. بر اثر وقوع سیل سلامت افراد به میزان چشم گیری در معرض خطر و تحت تاثیر قرار گرفته است. همچنین مشکلات پوستی افزایش داشته از جمله عفونت زخم و درماتیت تماسی و برق گرفتگی به جهت افتادن تیر برق در آب.

پس از وقوع سیل بدن افراد آسیب دیده زخمی شده است و این زخم ها هنگامی که در معرض آب آلوده به فاضلاب و مواد شیمیایی و دیگر آلاینده ها قرار میگیرند ، عفونت های پوستی و بافت های نرم ایجاد می کند . همچنین سوانحی مانند سونامی و طوفان های شدید به علت اینکه با تجزیه خاک همراه هستند موجب انتشار ارگانیزم های آلوده و غیر معمول می شود.درپدیده سیل به علت کدر بودن آب امکان رویت حشرات و حیوانات موجود نیست لیکن وجود مار و دیگر حیوانات سمی خطر گزیدگی را افزایش می دهد.

برچسب ها

نظرها

ارسال نظر

500
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.