دکتر اينجاست > اخبار و مجله سلامت > اگر خوب می شنوید ، پس سالم می مانید
شناسهٔ خبر : 1661 -

اگر خوب می شنوید ، پس سالم می مانید

اگر خوب می شنوید ، پس سالم می مانید

کم شنوایی به مغز فشار زیادی وارد می کند و سبب بروز افسردگی ، استرس ، فراموشی و اضطراب می شود


میزان شنوایی چه تاثیری بر سلامت روان ما دارد؟

آیا کم شنوایی می تواند بر روحیه ما تاثیر منفی داشته باشد؟

چرا باید بیشتر مراقب سلامت گوش هایمان باشیم ؟

بیماری ناشنوایی و یا کم شنوایی اغلب توسط افراد جدی گرفته نمی شود. مطابق نظر متخصصان در این زمینه تنها تعداد محدودی از مجموع 460 میلیون انسانی که در دنیا از ضعف شنوایی رنج می برند ، به پزشک مراجعه می کنند و در صدد رفع بیماری خود هستند. و مابقی در این زمینه سهل انگاری می کنند و این سهل انگاری به عقیده پزشکان در سنین بالا می تواند منجر به تاثیرات جبران ناپذیری روی سلامت انسان شود.

این مساله که با بالا رفتن سن ارگان های مختلف بدن تحلیل می رود امری طبیعی است اما مساله ی مهم تر این است که عده ی محدودی از افراد تقلیل رفتن قدرت شنوایی خود را تشخیص می دهند و عده ی اندکی به پزشک مراجعه می کنند و بیشتر افراد سعی میکنند به این مشکل عادت کنند و آن را دست کم می گیرند.

اغلب اوقات فرد توسط دوستان و خانواده گوشزد می شود که شخص دچار کاهش توانایی شنیداری شده است و گاهاً موجب آزاد و اذیت دیگران نیز می شود اما این به تنهایی کافی نیست و سبب نمی شود که فرد موضوع را پیگیری کند.

راه های تشخیص این بیماری چیست ؟

شنوایی سنجی تنها راه تشخیص این بیماری است

متخصصان بر این عقیده هستند چون سلول های عصبی گوش داخلی مانند دیگر سلول های عصبی بدن قابل ترمیم نیستند در نتیجه ناشنوایی و کم شنوایی بیماری قابل درمان و اصلاحی نیست. بر این اساس این حرف بین عموم جا افتاده است که گوشی که کار نمی کند ، جگوش دیگر کار آن را انجام می دهد. ولی از نظر پزشکی این حرف کاملا اشتباه است و مطابق نظر کارشناسان این باور بسیار خطرناک نیز هست. چرا که با از کار افتادن یک گوش فشار مضاعف بر مغز وارد می شود تا بتواند عمل شنیدن را کامل و یک دست در بدن انجام دهد.

هر چند وقت یک بار باید به شنوایی سنجی مراجعه کنیم ؟

بهتر است سالی یک بار شنوایی سنجی صورت گیرد

از آنجایی که شنوایی یکی از حواس مهم پنجگانه است و امور روزمره انسان از جمله در موارد ترافیکی از جمله عبور از خیابان بسیاز اهمتی دارد بهتر است سالانه یک بار به متخصصین گوش و حلق و بینی مراجعه شود.

اگر خوب میشنوی پی سالم می مانی

خوب نشنیدن باعث بروز بیماری هایی از جمله افسردگی می شود . به گزارش دویچه ‌وله ، فراموشی و افسردگی و استرس و اضطرای و طرد شدن از جامعه تبعات خوب نشنیدن است.

برچسب ها

نظرها

ارسال نظر

500
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.