دکتر اينجاست > اخبار و مجله سلامت > دومین انسان مبتلا به بیماری ایدز درمان شد
شناسهٔ خبر : 1662 -

دومین انسان مبتلا به بیماری ایدز درمان شد

دومین انسان مبتلا به بیماری ایدز درمان شد

متخصصان توانستند دومین فرد مبتلا به اچ آی وی را درمان کنند

آیا بیماری ایدز درمان دارد؟

یک مرد انگلیسی مبتلا به ویروس ایدز پس از انجام عمل موفقیت آمیز پیوند مغز استخوان و دریافت مغز استخوان از فردی که بدنش در برابر اچ آی وی مقاوم بود ، توانست سلامت کامل خودرا به دست آورد.

فرد اهدا کننده کسی بود که بر اثر یک جهش ژنتیکی نادر بدنش در برابر ویروی اچ آی وی مقاوم بوده و متخصصان و پزشکان این بیمار اظهار داشتند که سه سال قبل با عمل پیوند مغز استخوان از این فرد ، کم کم علائم بهبودی در فرد بیمار مشاهده شده است. و اکنون با گذشت یک سال و 6 ماه هیچ نشانی از ویروس در فرد قابل رویت نیست.

"راویندرا گویتا" که متخصص این تیم تحقیقاتی است اظهار داشته است که اکنون پس از گذشت 18 ماه دیگر هیچ نشانی از اچ آی وی در بدن این مرد انگلیسی وجود ندارد." بیمار لندن" نامی است که بر روی این بیمار نهاده اند.

پیش از این بیمار نیز فردی به نام : تیموتی براون" که یک فرد آمریکایی است و در سال 2007 میلادی در آلمان تحت درمان با همین شیوه قرار گرفت "بیمار برلین " نام گرفت و او اکنون زنده است و هیچ گونه علائمی از ویروس اچ آی وی در بدن اون موجود نیست.

از سال 1980 تا کنون بیماری ایدز منجر به مرگ 35 میلیون انسان در سراسر جهان شده است و در حاضر در حدود 37 میلیون نفر به ویروس اچ آی وی آلوده هستند. در حال حاضر درمان قطعی دارویی برای این بیماری وجود ندارد ولیکن تحقیقات علمی متعدد منجر به تولید ترکیبات دارویی شده که پیشرف این ویروس را در بدن متوقف کرده است.

برچسب ها

نظرها

ارسال نظر

500
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.