دکتر اينجاست > اخبار و مجله سلامت > بیماری قلبی ، اصلی ترین دلیل مرگ و میر در زنان باردار است
شناسهٔ خبر : 1689 -

بیماری قلبی ، اصلی ترین دلیل مرگ و میر در زنان باردار است

بیماری قلبی ، اصلی ترین دلیل مرگ و میر در زنان باردار است

یک برنامه معاینه منسجم با یک متخصص مراقبت های اولیه یا متخصص قلب باید هر 10 روز یکبار برای زنان مبتلا به اختلالات فشار خون بالا و هر7 تا 14 روز یک بار برای زنان مبتلا به بیماری های قلبی و اختلالات مرتبط با آن انجام شود .

یک گروه پزشکی خبره ، دستورالعمل جدیدی بر تشخیص و درمان علت اصلی مرگ و میر در زنان باردار و زنانی که تازه زایمان کرده اند ، در آمریکا منتشر کرده اند.

بیماری قلبی 26.5 درصد از مرگ و میر ناشی از بارداری را تشکیل می دهد . مطابق آمار بیماری قلبی در زنان سیاه پوست و آنان که وضعیت مالی مناسبی نداشتند بیشتر بروز کرده است.. دکتر "لیزا هالی" در یک نشست خبری گفت:اکثر این مرگ و میرها قابل پیشگیری است، اما ما فرصت هایی جهت شناسایی عوامل خطر قبل از بارداری را نداریم و اغلب تاخیر در شناخت علائم در دوران بارداری و پس از زایمان، مخصوصا برای زنان سیاه پوست را شاهد هستیم. در حالی که شرایط پیش از موعد در شمار تلفات دخیل هستند، ممکن است شرایط بیماری قلبی در طول یا بعد از حاملگی به طور خاموش در حال رشد باشد.

با توجه به ACOG، یک بیماری عضلانی قلب به نام cardiomyopathy peripartum علت اصلی مرگ در مادران باردار است که 23٪ علت مرگ و میر در اواخر بارداری را تشکیل می دهد.

دستورالعمل های جدید کار، کارگروهی تحت عنوان Hollier-led است که هدف تشکیل آن کاهش مرگ و میر مرتبط با بیماری های قلبی در طول و بعد از بارداری است.

به عنوان پزشک ما باید مهارت داشته باشیم نسبت به تشخیص این دو ، چنانچه ما قصد داریم بعد از زایمان مادر در سلامت کامل باشد و از نارسایی و بیماری قلبی دور بماند.

فاکتورهای ریسک مشترک در مرگ مادران باردار و تازه زایمان کرده ناشی از بیماری قلبی شامل سن ، فشار خون ناشی از بارداری و چافی مفرط است. لیکن برجسته ترین فاکتور نژاد است . احتمال مرگ و میر بر اثر بیماری قلبی 3 تا 4 برابر در زنان سیاهپوست بیشتر از زنان سفیدپوست است.

با توجه به دستورالعمل های جدید پزشکی ، همه زنان باردار و مادرانی که تازه زایمان کرده اند باید برای تشخیص نارسایی و بیماری قلبی با استفاده از یک ابزار شناخته شده به عنوان الگوریتم کیت کیدر CVD مورد ارزیابی قرار گیرند.

این تصمیم حاصل نتیجه مطالعاتی است که در کالیفرنیا انجام شد و محققان متوجه شدند که 1 زن از هر 10 زن باردار و مادران تازه زایمان کرده ای که بر اثر بیماری قلبی می میرند باید به عنوان یک کیس مورد توجه قرار می گرفتند و این کیس ها نیاز به مراجعه و پیگیری و درمان بیشتری دارند.

دکتر "جیمز مارتین" رئیس کارگروه بارداری و بیماری قلبی ACOG گفت: " در دوران بارداری، سیستم قلبی عروقی تغییرات بزرگی را برای حفظ "افزایش شدید حجم خون" متحمل می شود". او گفت: "بارداری یک آزمون استرس طبیعی است."

به همین دلیل شناسایی عوامل خطرزا در ابتدا ضروری است، به طوری که مراقبت ازسلامت یک زن باردار در طول حاملگی می تواند به درستی توسط یک برنامه زایمان دقیق انجام شود، ومی تواند از طریق برنامه ریزی و تصمیم مشترکی که بین بیمار و پزشک انجام می شود ، بهبود یابد. زنان مبتلا به بیماری قلبی شناخته شده قبل از بارداری باید به یک متخصص قلب و مشاوره قبل از بارداری مراجعه کند ، و دستورالعمل های عملی توصیه شده را دریافت کند.

بیماران مبتلا به بیماری قلب متوسط و شدید باید در دوران بارداری، زایمان و پس از زایمان در یک مرکز پزشکی که بتواند سطح بالاتری از مراقبت را تامین کند، در نظر گرفته شود.

همکاری شدید بین مشاوارن مراقبت های بهداشتی - بویژه متخصصین جراحی و متخصص قلب و عروق - بر اساس دستورالعمل ها بسیار مهم است. خطر افزایش مرگ و میر ناشی از بیماری های قلبی می تواند تا یک سال پس از زایمان یک زن طول بکشد.

یک برنامه معاینه منسجم با یک متخصص مراقبت های اولیه یا متخصص قلب باید هر 10 روز یکبار برای زنان مبتلا به اختلالات فشار خون بالا و هر7 تا 14 روز یک بار برای زنان مبتلا به بیماری های قلبی و اختلالات مرتبط با آن انجام شود .

"هولیر" می گوید : برای این زنان چانچه ملاقات با پزشکشان در مدت زمان طولانی تری اتفاق بیافتد قطعا خطر زا خواهد بود .

بنابراین، ما جهت اقدام به موقع و سریع به هنگام مواجه شدن با بیماری قلبی نیز یک برنامه معاینه جامع و مدون قلب وعروق را به طورسه ماهه توصیه می کنیم، که در آن هنگام پزشک و بیمارمی توانند در مورد برنامه های معاینه سالانه بیمار و چنانچه در آینده قصد حاملگی دارد صحبت کنند.

برچسب ها

نظرها

ارسال نظر

500
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.