دکتر اينجاست > اخبار و مجله سلامت > 7 ماده خوراکی که باعث از بین رفتن چربی های شکم می شوند
شناسهٔ خبر : 1703 -

7 ماده خوراکی که باعث از بین رفتن چربی های شکم می شوند

7 ماده خوراکی که باعث از بین رفتن چربی های شکم می شوند

فرادی که دچار اضافه وزن و چاقی شکم هستند حتماً سبک زندگی مناسبی نداشته اند. کم تحرکی و رژیم غذایی نا سالم علت اصلی چاقی شکم و پهلو است.

گاهی اوقات در طول روز افرادی را می بینیم که از اضافه وزن شکایت می کنند. حتی ممکن است خود ما نیز دچار اضافه وزن شده باشیم. این اضافه وزن ممکن است در صورتی رخ بدهد که خود ما هم متوجه آن نبوده ایم و بعد از یک مدت رعایت نکردن نکات اصولی تغذیه متوجه شدیم که وزنمان افزایش پیدا کرده. اغلب این چربی ها دور کمر و در ناحیه شکم انباشته می شوند و زیبایی ما را به خطر می اندازد. ولی راه حل از بین بردن این چربی ها چیست؟ چطور می توانیم از بروز چاقی شکم و پهلو جلوگیری کنیم ؟

یکی از ساده ترین راه های جلوگیری از بروز چاقی شکم رعایت نکات اصول تغذیه صحیح است. با اندکی دقت و تلاش می توانیم مواد غذایی چربی سوز را در رژیم غذاییمان بگنجانیم. همچنین برای اینکه زودتر به نتیجه برسیم بهتر است روزی چند دقیقه پیاده روی را در برنامه روزانه خود قرار دهیم. باید بدانیم چاقی و اضافه وزن عامل اصلی بروز بسیاری از بیماری ها نظیر فشار خون، دیابت، درد مفاصل،بیماری کبد چرب و ... هستند .

در این مقاله ما سعی می کنیم مواد غذایی را نام ببریم که در کاهش اضافه وزن موثر هستند .

ولی دانستن چند نکته را به شما پیشنهاد می کنیم

افرادی که دچار اضافه وزن و چاقی شکم هستند حتماً سبک زندگی مناسبی نداشته اند. کم تحرکی و کارهایی که روزانه مدت زیادی در حالت نشسته هستید و یا برنامه غذایی نا مرتب و سرشار از کالری و چربی ، اینها همه زمینه های بروز چاقی شکم هستند. تا زمانی که خودمان سبک زندگیمان را تغییر ندهیم و عادت های غلط را کنار نگذاریم نمی توانیم به لاغری و تناسب اندام برسیم. باید تلاش کنیم تا از غذاهایی که مایعات و چربی را در بدن نگه می دارند دوری کنیم.

سعی کنید تا حد امکان مصرف شیرینی جات و شکلات و مواد غذایی فرآوری شده را کنار بگذارید.

روزانه دو لیتر آب بنوشید.

مصرف میوه جات و یا آب میوه های طبیعی را در میان وعده های غذاییتان بگنجانید.

سعی کنید روزی حداقل نیم ساعت پیاده روی کنید. این کار روند لاغری را تسریع می کند .

این نکته را هرگز فراموش نکنید که رژیم گرفتن به معنای نخوردن نیست. بلکه هدف ما از ارائه این نکات این است که بگوئیم بهتر است برای داشتن تناسب اندام و سلامتی سبک زندگیتان را اصلاح کنید .

فراموش نکنید که رژیم گرفتن به معنی نخوردن مواد غذایی و خوراکی نیست. شما باید در طول روز ۴ وعده اصلی صبحانه و نهار و شام به همراه یک میان وعده عصرانه را حتماً داشته باشید. وعده های صبحانه و شام به هیچ عنوان نباید به کلی حذف شوند. حجم این وعده های غذایی باید کم و سبک و سرشار از فیبر باشد.

مواد غذایی از بین برنده چربی شکم و پهلو کدام است ؟

1- سیب :

محققان دریافته اند مصرف یک عدد سیب به صورت ناشتا بدن شما را از بروز خیلی از بیماری ها ایمن می سازد. پس صبح خود را با یک سیب شروع کنید و سعی کنید آن را به همراه مقداری جو دو سر مخلوط کرده و میل کنید.

سیب یک میوه ی چربی سوز است که به علت دارا بودن فیبر خوراکی و بتاکاروتن و فیتواسترول باعث می شود فرد مدت زمان زیادی را احساس سیری داشته باشد. پکتین اسید ، ترکیب اصلی موجود در سیب باعث می شود سیب در معده حجیم تر می شود و فرد مدت زمان زیادی گرسنه نشود. تحقیقات نشان داده کسانی که روزی 3 عدد سیب می خورند کمتر دچار چاقی شکم و پهلو می شوند.

2- موز

موز، این میوه ی شیرین و خوش مزه سرشار از مواد مغذی مانند کلسیم ، پتاسیم ، و منیزیم و انواع ویتامین است. حتماً شما هم متوجه شده اید که بعد از خوردن موز حس شادی و نشاط می کنید . چرا که موز علاوه بر خاصیت ضد افسردگی که دارد می تواند ساعت های زیادی ما را از سیر نگه دارد. به همین دلیل سعی کنید روزانه در میان وعده های غذایی خود این میوه را مصرف کنید تا کمتر احساس گرسنگی کنید.

بهتر است این میوه در ساعات میانی روز مصرف شود تا احساس سیری که به شما منتقل می کند تا وعده ی دیگر حفظ شود.

پس سعی کنید این میوه چربی سوز را در وعده های غذاییتان جای دهید.

3- کرفس

یادتان باشد حتی اگر این سبزی را دوست ندارید هم آن را مصرف کنید. این چربی سوز طبیعی به راحتی به کاهش وزن شما کمک می کند و دشمن چربی دور شکم و پهلوها است. کرفس حاوی مقادیر زیادی ویتامین سی و کلسیم است که به کاهش وزن کمک میکند. چنانچه ورزش میکنید و ساعاتی از روز را در باشگاه هستید به جای نوشیدنی های مصنوعی می توانید از ترکیب آب کرفس و سیب و یا آب کرفس وهویج به عنوان یک نوشیدنی طبیعی و انرژی زا استفاده کنید.

نوشیدن آب کرفس قبل از نهار یا شام باعث شست و شوی سیستم گوارشیتان می شود.

4- آوودکادو

برخلاف باور عموم مردم که فکر میکنند آووکادو سرشار از چربی است و باعث چاقی می شود ، باید بدانید آووکادو سرشار از اسیدهای غیر اشباع چند پیوندی و منبع غنی از فیبر است که یک وعده غذایی کامل به حساب می آید . آووکادو باعث کوچک شدن شکم و از بین رفتن چربی های دور شکم می شود.

مراقب باشید آووکادو را بیش از اندازه مصرف نکنید که این کار نتیجه عکس می دهد و ممکن است باعث افزایش وزن شود. روزی نصف آووکادو کافی است . شما می توانید در انواع سالاد ، نوشیدنی ها و اسموتی و در کنار غذا از آووکادو استفاده کنید.

5- گیلاس

گیلاس میوه خوش طعم و پر طرفدار است که خاصیت زیادی دارد. این میوه خوش مزه خواص درمانی زیادی دارد . گیلاس برای سیستم گوارش و قلب بسیار مفید است. این میوه با عملکردی که در بدن دارد متابولیسم را تنظیم می کند و باعث کاهش کلسترول خون می شود. با مصرف گیلاس می توانید برای ساعات طولانی احساس گرسنگی نکنید. همیشه سعی کنید گیلاس را به صورت تازه تهیه کنید و خودتان در صورت تمایل در منزل نوشیدنی آن را درست کنید زیرا این نوشیدنی اگر تازه نباشد خاصیت خود را از دست می دهد . با مصرف گیلاس و با احساس سیری که به شما می دهد ، از شر چربی های دور شکم راحت شوید.

6- گوجه فرنکی

به راستی کسی هم پیدا می شود که از طعم بکر گوجه فرنگی لذت نبرد؟ گوجه فرنگی حاوی مقادیر زیادی فیبر است و برای مدت طولانی ما را سیر نگه می دارد. ما ایرانی ها در انواع سالاد و غذا و سوپ از این گیاه خوش طعم استفاده می کنیم. اگر خواهان از بین بردن چربی های دور شکمتان هستید ، گوجه فرنگی را فراموش نکنید.

7- تخم مرغ

محققان مصرف روزانه یک الی دو تخم مرغ را توصیه کرده اند. تخم مرغ حاوی مقادیر زیادی ویتامین ب12 است و این ویتامین به سوزاندن چربی ها کمک می کند. کسانی که کلسترول خونشان بالاست برای مصرف تخم مرغ با پزشکشان مشورت کنند.

علاوه بر مصرف مواد غذایی که نام بردیم ، پرهیز از خوردن برخی دیگر از مواد خوراکی نیز در چاقی شکم موثر است:


برچسب ها

نظرها

ارسال نظر

500
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.