دکتر اينجاست > اخبار و مجله سلامت > چگونه بدون سختی کشیدن وزن کم کنیم ؟
شناسهٔ خبر : 1714 -

چگونه بدون سختی کشیدن وزن کم کنیم ؟

چگونه بدون سختی کشیدن وزن کم کنیم ؟

لاغر شدن بدون رژیم های غذایی سخت و طاقت فرسا رویای کسانی است که هم دوست دارند خوراکی های مورد علاقه شان را بخورند ، و هم مایلند لباس های مورد علاقشان را بپوشند و هیکلشان همواره متناسب باشد.

خیلی از ما انسان ها جزء آن دسته از افرادی هستیم که دوست داریم به وزن دلخواهمان برسیم بدون آنکه تحت فشار و سختی قرار بگیریم.

لاغر شدن بدون رژیم های غذایی سخت و طاقت فرسا رویای کسانی است که هم دوست دارند خوراکی های مورد علاقه شان را بخورند و از این رستوران به آن رستوران بروند و هم فرصت ورزش کردن در باشگاه بدنسازی و یا دوچرخه سواری و کوه نوردی با دوستانشان را ندارند، و هم مایلند لباس های مورد علاقشان را بپوشند و هیکلشان همواره متناسب باشد .

اما این امر غیر ممکن نیست !

چگونه ؟

ما به شما می گوئیم چگونه می توانید بدون تحمل گرسنگی و ورزش های سنگین وزنتان را ثابت نگه دارید !

آب زیاد بنوشید :

حتما بارها و بارها فواید مصرف آب به میزان کافی را شنیده اید. اما واقعاً این یک شوخی نیست. مصرف آب تا 8 لیوان در روز واجب است و در صورتی که 8 لیوان آب تامین نشود علاوه بر مشکلاتی از قبیل مشکلات پوستی، خشکی چشم، یبوست،بد بو شدن عرق و ... معده شما فضای زیادی دارد که حتماً باید با غذا پر شود. در صورتی که اگر به اندازه کافی آب بنوشید کمتر احساس گرسنگی می کنید .

قبل از غذا یک عدد سیب کوچک و یک لیوان آب بنوشید:

سیب میوه ای است که به علت ساختارش که سرشار از فیبر است قابلیت جذب مقادیر زیادی آب را دارا است. حتماً سعی کنید قبل از هر وعده غذایی یک عدد سیب کوچک به همراه یک لیوان آب میل کنید. این کار باعث می شود ولع شما به غذا خوردن از بین برود و به دیس برنج و خورشت حمله ور نشوید !

زیاد گرسنه نمانید :

تحقیقات نشان داده است اغلب کسانی که دچار بیماری ابزیتی (چاقی مفرط) هستند، کسانی هستند که مدت زمان زیادی را گرسنه می مانند و غالباً وعده غذایی اصلیشان شام است. گرسنه بودن به مدت طولانی باعث می شود به یک باره حجم زیادی از غذا را بخورند و همین موضوع علت اصلی چاقی آنهاست.

همیشه سعی کنید با وعده های غذایی کوچک معده تان را پر کنید و گرسنه نمانید. وعده های غذایی کوچک می تواند شامل نان و پنیر و گردو، یک عدد میوه کوچک، چند قاشق ماست میوه ای و ... باشد.

برقصید :

شاید اگر به شما پیشنهاد بدهیم که ساعاتی از روز را ورزش کنید، سریعاً یاد وزنه های سنگین و حرکات کششی دردناک بیافتید. اما باید بدانید که آنچیزی که برای کم کردن وزن و لاغر شدن لازم است داشتن تحرک کافی است. چه بهتر است که این تحرک به همراه موسیقی و شادی و نشاط باشد . برای رقصیدن هم به فضا و مکان بزرگی نیاز ندارید. گوشه ای از منزل را برای این کار اختصاص بدهید.

استفاده از کاهو به جای نان :

خیلی از ما عادت به خوردن انواع ساندویچ های خوشمزه داریم. شاید آنچیزی که باعث می شود یک ساندویچ به عنوان وعده غذایی چاق کننده به حساب بیاید محتویات درون آن نباشد ، بلکه نانی است که در تهیه آن به کار رفته است. شما می توانید از برگ های کاهو به عنوان مواد داخل ساندویچ استفاده کنید .

ظرف غذایتان را کوچک کنید :

همین نکته ساده باعث می شود در مدت زمان بسیار کمی وزن زیادی را از دست بدهید. بخش زیادی از پرخوری ما بعد روانی دارد و ما فکر می کنیم باید تمام محتویات ظرف غذاییمان را تمام کنیم تا احساس سیری پیدا کنیم .

این ظرف ممکن است یک بشقاب نسبتاً بزرگ باشد و یا یک پیاله ماست خوری ! انتخاب با شماست.

برچسب ها

نظرها

ارسال نظر

500
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.