دکتر اينجاست > اخبار و مجله سلامت > نکات مهم برای داشتن یک سفر خوب
شناسهٔ خبر : 1715 -

نکات مهم برای داشتن یک سفر خوب

نکات مهم برای داشتن یک سفر خوب

مهم نیست سفر تفریحی باشد یا کاری، مقصد و شهری که قرار است به آنجا برویم خیلی دور باشد یا نزدیک ، بلکه رعایت یک سری نکات کوچک ولی مهم می تواند تا حدود زیادی در کیفیت سفر ما موثر باشد.

سفر رفتن یکی از لذت بخش ترین تفریحات انسان است. رفتن به مناطق جدید با آب و هوایی متفاوت و دیدن مناظر و انسان های جدید و دور بودن از فضای کار و مشغله های روزمره ، برای یک یا چند روز و حتی داشتن یک سفر چند ساعته می تواند انسان را از خستگی ها و روزمرگی هایش دور کند و باعث ایجاد نشاط و انگیزه مضاعف در او شود. برای داشتن سفری خوب لازم نیست حتماً مقصد دوری را انتخاب کنیم و یا همسفران زیادی داشته باشیم . و حتی نیاز به هزینه های زیادی هم نیست. کافی است نکات مهمی که یک سفر معمولی را تبدیل به یک سفر رویایی و به یاد ماندنی می کند را بدانیم. مهم نیست سفر تفریحی باشد یا کاری، مقصد و شهری که قرار است به آنجا برویم خیلی دور باشد یا نزدیک ، مهم نیست همسفر های زیادی داشته باشیم یا کم، بلکه رعایت یک سری نکات کوچک ولی مهم می تواند تا حدود زیادی در کیفیت سفر ما موثر باشد.

چگونه می توانیم یک سفر آرام را تجربه کنیم ؟

داشتن یک سفر خوب و خاطره انگیز به بودجه و هزینه های زیاد ربطی ندارد. چه بسیارند افرادی که در طول سال چندین و چند بار به نقاط مختلف کشورشان و یا حتی کشورها و قاره های دیگر سفر می کنند ولی با کم ترین امکانات و کم ترین میزان هزینه .گرچه ممکن است در سفرهای کاری دغدغه بیشتری داشته باشید و کم تر امکان بازدید از مراکز تفریحی و مراکز خرید و یا مناظر طبیعی آنجا را پیدا کنید اما شما در سفرهای کاری هم می توانید نهایت لذت را ببرید، اگر نکات ساده مربوط به سفر را رعایت کنید.

استرس را در خودتان به حداقل برسانید:

چگونه می توانیم استرس را به حداقل برسانیم؟ قبل از سفر و شروع یک ماجراجویی جدید قطعاً با استرس زیادی همراه خواهیم بود. دیر رسیدن به فرودگاه یا ترمینال، جا گذاشتن وسایل مهم و ضروری، پرداخت قبوض و فیش های مربوط به خانه ، چک کردن منابع آب و گاز و برق منزل و یا جا گذاشتن بلیط ،همگی کارها و فکر هایی است که باعث می شود قبل از سفر به میزان زیادی به ما استرس وارد شود. توصیه می کنیم روز قبل از سفر خیلی زود تر از موعد بیدار شوید و به آرامی دوش بگیرید و یک چک لیست تهیه کنید و به ترتیب کارهای مهمی که باید قبل از سفر انجام بدهید را که از قبل روی آن کاغذ نوشتید تیک بزنید. اگر سفرتان صبح است سعی کنید کارهای مهم را شب قبل انجام دهید و صبح روز سفر زودتر بیدار شوید.

خواب کافی داشته باشید :

همانطور که گفتیم قبل از سفر بهتر است خواب کافی داشته باشید تا تمرکز بیشتری برای انجام کارهای قبل از سفر داشته باشیم. برای این که خوابی بدون استرس داشته باشید باید کارهای قبل از سفرتان را تا حد زیادی انجام داده باشید و با خیال آسوده چند ساعت خوب بخوابید.

اشک مصنوعی همراهتان داشته باشید:

اگر چشمتان دچار خشکی می شود ، حتما از اشک مصنوعی استفاده کنید . چون ممکن است در طول مسیر به داروخانه دسترسی نداشته باشید. توصیه می کنیم از قطره های اشک مصنوعی به تعداد کافی تهیه کنید . ترجیحاً اگر از نوع کوچک و یک بار مصرف باشد بهتر است. اگر عینکی هستید و یا از لنز های طبی استفاده می کنید ، آنها را فراموش نکنید. چون قطعاً در سراسر طول سفر اذیت خواهید شد.

یک دست لباس گرم همراه داشته باشید :

قطعاً قبل از سفر به هر شهر و کشوری از آب و هوای آن منطقه خبردار می شویم. اما ممکن است همه چیز مطابق پیش بینی ما و پیش بینی سازمان هواشناسی پیش نرود. حتی اگر در فصول گرم سال ، و یا به کشوری گرمسیر مسافرت می کنیم ، یک دست لباس گرم همراهمان داشته باشیم.

لباس و کفش راحت بپوشید :

حتی اگر سفر کاری می روید ، در طول مسیر و برای اوقات استراحت و گردش در شهر لباس و کفش راحت بپوشید. کفش نو و یا لباس نو ممکن است شما را اذیت کند و اگر به فروشگاه لباس فروشی و کفش فروشی دسترسی نداشته باشید و پول زیادی برای خرید لباس همراهتان نباشد قطعاً سفر خوبی نخواهید داشت و در تمام مدت اذیت خواهید شد.

کرم نرم کننده، ضدآفتاب، پد الکلی، و دستمال مرطوب را فراموش نکنید :

وسایل نقلیه عمومی اغلب بسیار آلوده هستند و از همه آنها بیشتر هواپیما بیشترین آلودگی را داراست. تحقیقات نشان می دهد حدود 70 درصد کسانی که با هواپیما مسافرت می روند بدنشان آلوده به میکروب ها و باکتری ها می شود و اگر سیستم ایمن بدنشان قوی نباشد قطعاً دچار سرماخوردگی و تب و یا تبخال می شوند. بنابر این سعی کنید همواره نظافت شخصی را رعایت کنید. دست و صورتتان را زیاد بشویید و اگر به آب و صابون دسترسی نداشتید از پدالکلی استفاده کنید. برای جلوگیری از آفتاب سوختگی ضدآفتاب را فراموش نکنید.


زیورآلات و طلا و جواهرات همراهتان به سفر نبرید :

شما که انسان های آن منطقه را نمی شناسید و نمی توانیم زیاد هم خوش بین باشیم. شاید دزدی و خفت گیری امری رایج در آن شهر و منطقه باشد. شاید قوانین و باید ها و نباید های خاص خود را داشته باشد. پس عاقلانه ترین کار این است که هرگز وسایل قیمتی و زیورآلاتی که یا طلا هستند و یا حتی به شکل طلا هستند همراهمان به سفر نبریم.

عطرها و اسانس های تند به خودتان نزنید :

در طول مسیر ممکن است ساعات طولانی را در کنار همسفر دیگری باشید که ممکن است به بوی عطر و ادکلن آلرژی داشته باشد و بوهای تند باعث سردرد و حالت تهوع او شود. حتی ممکن است خود شما در سفر به خاطر تکان های آن وسیله نقلیه و یا عدم سازگاری آب و هوا و غذا دچار حالت مسمومیت بشوید. در این مواقع بوی عطر این حالت را تشدید می کند و باعث می شود هم خودتان و هم مسافر کناریتان آزرده خاطر شوید.

بهترین بو همان بوی تمیزی و بوی خوش آن است. نیازی به استفاده از ادکلن های خاص و تند در سفر نیست.

سعی کنید در سفر هر روز یک بار دوش بگیرید و اگر امکان دوش گرفتن در سفر برایتان فراهم نیست لباس های خود را هر روز تعویض کنید و بدنتان را با دستمالی مرطوب تمییز کنید.

غذای سالم بخورید :

اگر عادت به خوردن فست فود و یا غذای چرب و پر کالری مثل همبرگر و پیتزا و یا غذاهای ایرانی مانند کباب کوبیده وجگر و ... دارید ، سعی کنید در طول سفر این عادت را کنار بگذارید. تغییرات آب و هوایی و تکان های وسیله نقلیه ممکن است حساسیت معده شما را بیشتر کند و باعث مسومیت غذایی شما در طول سفر شود. توصیه می کنیم در طول سفر از غذاهای سالم و تازه استفاده کنید و حتماً خوردن ویتامین و میوه را فراموش نکنید.

پول های نقدتان را در چند نقطه مختلف از کیف و لباستان نگهداری کنید:

نگه داشتن تمام پول ها و کارت ها و مدارک مهمتان در یک کیف مخصوص و در یک نقطه خاص باعث می شود در صورت گم شدن آن کیف به هیچ مدرک و پول نقدی دسترسی نداشته باشید . همواره یک مقداری پول نقد و یک کارت شناسایی را در کیف دیگری نگهداری کنید.

همسفر خوب را فراموش نکنید:

داشتن یک همسفر خوب می تواند سفر ساده و معمولی شما را به یک سفر رویایی و به یاد ماندنی تبدیل کند. همسفر خوب مهم ترین عامل داشتن یک سفر خوب است.

برچسب ها

نظرها

ارسال نظر

500
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.