دکتر اينجاست > اخبار و مجله سلامت > برنج سفید، افزایش وزن می آورد/حبوبات به کنترل چاقی کمک می کند
شناسهٔ خبر : 777 -

برنج سفید، افزایش وزن می آورد/حبوبات به کنترل چاقی کمک می کند

برنج سفید، افزایش وزن می آورد/حبوبات به کنترل چاقی کمک می کند

مدیرکل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت با بیان اینکه مصرف روزانه یک واحد حبوبات توصیه می‌شود، گفت: برنج سفید به تنهایی به افزایش وزن دامن می‌زند و از آنجا که حبوبات منبع غنی فیبر غذایی هستند، به کنترل چاقی و اضافه وزن کمک می‌کنند.

دکتر زهرا عبداللهی با بیان اینکه گروه غذایی حبوبات منبع ارزان تامین پروتئین و ریزمغذی‌ها به شمار می‌روند، خاطرنشان کرد: مقادیر زیادی کلسیم، روی و آهن از گروه غذایی حبوبات تامین می‌شوند. مدیرکل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت گفت: بهتر است حبوبات به صورت ترکیبی به همراه غلات مصرف شود. غذاهایی مانند عدس پلو، ماش پلو، لوبیا پلو، عدسی و نان و خوراک لوبیا و نان از جمله ترکیباتی است که منبع غنی پروتئین است و در واقع پروتئین مورد نیاز بدن را تامین می‌کند. بنابراین مثلا زمانیکه عدسی به همراه نان مصرف می‌شود، نیازی به مصرف گوشت نیست و ترکیب آن دو پروتئینی با کیفیت بالا را به بدن می‌رساند.
عبداللهی با بیان اینکه روزانه مصرف یک واحد حبوبات توصیه می‌شود، تصریح کرد: منظور از یک واحد حبوبات، نصف لیوان حبوبات پخته است.
بنابر اعلام وبدا، وی گفت: بهتر است که در پخت برنج سفید، غلات و سبزی‌ها نیز افزوده شود؛ چراکه برنج سفید به تنهایی به افزایش وزن دامن می‌زند و از آنجا که حبوبات منبع غنی فیبر غذایی هستند، به کنترل چاقی و اضافه وزن کمک می‌کنند. لذا مصرف روزانه حبوبات در رژیم غذایی به سلامت فرد کمک می کند.مدیرکل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت با بیان اینکه عده‌ای به دلیل نفاخ بودن حبوبات از مصرف آن گریزان هستند، تصریح کرد: برای کاهش نفخ حبوبات می‌توان آنها را مدتی در آب خیساند و بعد پخت.

منبع: خبرگزاری ایسنا

نظرها

ارسال نظر

500
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.