شناسهٔ خبر : 1124 -

فواید سیر خام

فواید سیر خام

سیر یکی از پرخاصیت ترین گیاهانی است که کاربردهای فراوانی در علم پزشکی و طب سنتی دارد.

سیر یک آنتی‌بیوتیک طبیعی، ضد قارچ و ضد ویروس قوی است. سیر سرشار از فولیک اسید، ویتامین C، کلسیم، آهن، منیزیم، پتاسیم، و ژرمانیوم و مقدار کمی روی و ویتامین‌های B1، B2 و B3 است که موجب بهبود سلامتی می‌شوند می‌باشد.

همانطورکه بارها شنیده اید،سیریکی از شگفت انگیزترین گیاهان دارویی است که می تواند برای درمان بسیاری از بیماری ها،مورد استفاده قرار بگیرد.در ادامه وب سایت الودکتر با شما چند مورد از خواص سیر را در میان می گذارد.

خواص سیر در درمان بیماری های قلبی

طبق جدیدترین تحقیقاتی که در آمریکا انجام شده است،سیر می تواند در پیشگیری و درمان بیماری های قلبی بسیار موثر باشد.نقش سیر در پیشگیری و درمان بیماری هایی مثل بیماری های قلبی-عروقی و متابولیکی، از جمله آترواسکلروز، هیپرلیپیدمی، ترومبوز، فشار خون بالا و دیابت اثبات شده است. به طور کلی، مصرف سیر دارای اثرات محافظتی قلبی در مطالعات حیوانی و انسان است.

احتمالا شگفت انگیز ترین ویژگی سیر این است که به معکوس کردن روند بیماری های قلبی با برداشتن پلاک مضر در سرخرگ ها کمک می کند.

خاصیت سیر در پیشگیری از سرطان

سبزیجات خانواده آلیوم، خصوصا سیر و پیاز به دلیل ترکیبات بیواکتیور سولفوری که دارند می توانند در استیج های مختلف شکل گیری سلول های سرطانی تاثیر گذار باشند و ریسک ابتلا به سرطان را پایین بیاورند.

به گفته ی موسسه ملی سرطان NIH ، "مطالعات متعدد نشان می دهد که میان افزایش مصرف سیر و کاهش خطر برخی از سرطان ها، از جمله سرطان های معده، روده بزرگ، مری، پانکراس و سینه، ارتباط معنی داری وجود دارد.

خواص سیر در کاهش فشار خون

یکی از ویژگی های شگفت انگیز سیر،تاثیر آن در کمک به کنترل فشار خون بالاست.طبق تحقیقات انجام شده،مصرف قرص های عصاره سیر به صورت روزانه به مدت سه ماه می تواند تا ده درجه،فشار خون را پایین بیاورد.

خاصیت سیر در درمان عفونت و سرماخوردگی

آزمایشات نشان داده اند که سیر (یا ترکیبات شیمیایی خاص مانند آلیسین موجود در سیر) در کشتن میکروارگانیسم های بی شماری،که باعث ایجاد برخی از عفونت های رایج ،از جمله سرماخوردگی، بسیار موثر است.

خواص ضدمیکروبی، ضد ویروسی و ضد قارچی سیر می تواند سرماخوردگی را درمان کند.

خواص سیر برای درمان ریزش مو در مردان و زنان

محققان دریافتند که استفاده از ژل سیر به طور معنی داری در درمان اثر کورتیکواستروئید موضعی در درمان آلوپسی آرئاتا تاثیر دارد.

خواص سیر برای درمان بیماری آلزایمر

آنتی اکسیدان موجود در سیر به تقویت ذهن و پیشگیری از کندی ذهن کمک می کند. سیر همچنین بهترین تقویت کننده پیاز مغز است و بر روی عملکرد مغز تأثیر فراوان دارد.

خواص سیر برای کاهش کلسترول

در بین سبزیجات سیر بیشتر خاصیت را برای کاهش کلسترول و تری گلیسرید خون دارد و در صنعت داروسازی در تمام دنیا سیر کاربرد فراوانی دارد.

منبع: الو دکتر

نظرها

ارسال نظر

500
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.