دکتر اينجاست > اخبار و مجله سلامت > کرم ضد آفتاب مفید برای پوست
شناسهٔ خبر : 1126 -

کرم ضد آفتاب مفید برای پوست

کرم ضد آفتاب مفید برای پوست

استفاده منظم از کرم‌های ضد آفتاب خطر ابتلا به سرطان پوست را تا ۴۰ درصد در افراد جوان کاهش می‌دهد.

طبق اعلام سازمان جهانی بهداشت (WHO) هر ساله در سراسر جهان بین دو تا سه میلیون مورد ابتلا به سرطان پوست غیر ملانوم و ۱۳۲ هزار مورد سرطان پوست ملانوم گزارش می‌شود.

آمار نشان می‌دهد که موارد جهانی ابتلا به سرطان پوست ملانوم رو به افزایش است و فاکتورهای اصلی که فرد را در معرض ابتلا به آن قرار می‌دهد با قرار گرفتن در معرض نور خورشید و سابقه آفتاب سوختگی مرتبط است.

همچنین بررسی‌ها نشان می‌دهد مردانی که روزانه از قرص آسپرین مصرف می‌کنند در مقایسه با افرادی که روزانه این مسکن رایج را دریافت نمی‌کنند دو برابر بیشتر در معرض ابتلا به سرطان پوست ملانوم هستند.

همچنین در موارد بسیار نادری خال‌های گوشتی به ملانوم تبدیل می‌شوند که جدی‌ترین نوع سرطان پوست است.

گروهی از محققان استرالیایی اظهار داشتند: رابطه بین قرار گرفتن در معرض آفتاب و آفتاب سوختگی بخصوص در دوران کودکی تایید شده و این مطالعه نشان می‌دهد استفاده مرتب از کرم‌های ضد آفتاب از پوست در برابر تاثیرات مضر نور خورشید حفاظت می‌کند.

به گزارش ان دی تی وی، در یک مطالعه اخیر متخصصان به ارزیابی اطلاعات حدود ۱۷۰۰ فرد ۱۸ تا ۴۰ ساله پرداختند که بار دیگر مشخص شد کرم ضد آفتاب روش موثری در حفاظت از پوست و کاهش خطر ابتلا به ملانوم است.

برای انتخاب یک ضد آفتاب مناسب، علاوه بر این که به مواد تشکیل دهنده آن باید دقت کنید، دانستن اطلاعاتی از نوع پوست‌تان و تطابق آن با ضدآفتاب نیز ضروری است.

ضد آفتاب خوب باید بتواند هر دو نوع اشعه فرابنفش یعنی نوع A و نوع B را مسدود کند و در عین حال از نظر زیبایی ظاهری نیز قابل قبول باشد. از دیگر ویژگی‌های یک ضد آفتاب خوب، دوام اثر آن و مقاومت در برابر آب و تعریق است.

برای انتخاب یک ضد آفتاب مناسب بهتر است از یک متخصص پوست مشورت بگیریم. متخصص پوست بر مبنای نوشته‌های روی بروشور فنی و علمیِ درون کرم و همچنین شناخت شرکت‌های تولید کننده کرم ضد آفتاب و همچنین بر مبنای مهارت در شناخت نوع پوست فرد، یک کرم ضد آفتاب مناسب را معرفی می‌کند.

رمضان‌پور خاطرنشان کرد: ریزش موی سکه‌ای ممکن است به طور ناگهانی یا طی چند روز و در هر منطقه‌ای از سر ایجاد شود. برخلاف سایر بیماری‌های خود ایمنی که به عضو مورد حمله صدمه غیر قابل ترمیم وارد می‌شود و چنانچه درمان به موقع انجام شود مجددا موها روییده خواهد شد.

وی در خصوص درمان این بیماری افزود: درمان پزشکی برای ریزش منطقه‌ای مو، استفاده موضعی از کرم‌های کورتیکو استروئیدی است، اگر شدت این بیماری زیاد بوده کرم‌ها کم اثرند و تزریق موضعی در مناطق طاس انجام می‌شود. این درمان برای اکثر افراد موثر است؛ به طوری که بعد از توقف ریزش موها و با گذشت چند هفته پزشک معمولا محلول‌های موضعی از قبیل ماینوکسیدیل ۲ درصد و غیره جهت کمک به رویش موها تجویز می‌کند.

این متخصص پوست و مو یادآور شد: افراد مبتلا به ریزش سکه‌ای ممکن است پس از درمان در سال‌های بعد مجددا درگیر این بیماری شوند. عواملی مانند استرس زیاد، تغذیه ناصحیح و قرار گرفتن در معرض آلودگی‌های شیمیایی می‌توانند موجب برگشت این بیماری شوند.

http://drinjast.com/blogs/view/991

برچسب ها

مطالب مشابه

نظرها

ارسال نظر

500
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.