دکتر اينجاست > اخبار و مجله سلامت > استفاده از نقشه برداری مغز برای شناخت مکانیزم بیماری ها
شناسهٔ خبر : 145 -

استفاده از نقشه برداری مغز برای شناخت مکانیزم بیماری ها

استفاده از نقشه برداری مغز برای شناخت مکانیزم بیماری ها

دبیر اجرایی چهارمین همایش نقشه‌برداری مغز ایران با اشاره به اینکه نقشه‌برداری از مغز در هیچ جای دنیا به مرحله درمانی نرسیده است، گفت: شناخت مکانیزم بیماری‌ها با استفاده از نقشه‌برداری مغز میسر خواهد شد.

مسعود طهماسیان در نشست خبری چهارمین همایش نقشه‌برداری مغز ایران اظهار داشت: هدف نقشه‌برداری مغز تشخیص صرف نیست بلکه در واقع شناخت مکانیزم بیماری‌ها به شمار می‌رود و در بسیاری از بیماری‌های روانشناختی نیز کاربرد خواهد داشت.

وی افزود:‌ تشخیص افتراقی برخی از بیماری‌ها با استفاده از نقشه‌برداری مغز میسر خواهد شد و در واقع با تحقق نقشه‌برداری دقیق از مغز می‌توان هنگام جراحی و برداشتن تومور مغزی به صورتی عمل کرد که تکلم و سایر اعصاب مغزی دچار آسیب نشوند.

دبیر اجرایی چهارمین همایش نقشه‌برداری مغز ایران با تأکید بر اینکه نقشه‌برداری از مغز فعلاً کاربرد درمانی ندارد، گفت: این موضوع وجه تحقیقاتی آن اجرایی شده و در ایران نیز موفقیت‌هایی حاصل شده است.

طهماسیان گفت: نقشه‌برداری از مغز کار درمانی نیست و نباید سوء استفاده درمانی از این مسئله شود.

وی با اشاره به اینکه 80 مقاله جهت ارائه در چهارمین همایش نقشه‌برداری مغز ایران به دبیرخانه مرکز همایش‌های ابوریحان واصل شده است، گفت: در حاشیه این همایش سه کارگاه آموزشی توسط اعضای هیأت علمی ارائه خواهد شد و جدیدترین دستاوردها در حوزه نقشه‌برداری مغز مورد بحث و گفت‌وگو قرار خواهد گرفت.

دبیر اجرایی چهارمین همایش نقشه‌برداری مغز ایران خاطرنشان کرد: این همایش 3 تا 5 آبان‌ماه در مرکز همایش‌های بین‌المللی ابوریحان با حداکثر امتیاز بازآموزی برگزار خواهد شد.

منبع : خبرگزاری فارس

نظرها

ارسال نظر

500
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.