دکتر اينجاست > اخبار و مجله سلامت > افزایش عدالت در دسترسی به خدمات با کیفیت درمانی با اجرای تفاهم نامه نقشه درمان ایران 1404
شناسهٔ خبر : 3 -

افزایش عدالت در دسترسی به خدمات با کیفیت درمانی با اجرای تفاهم نامه نقشه درمان ایران 1404

افزایش عدالت در دسترسی به خدمات با کیفیت درمانی با اجرای تفاهم نامه نقشه درمان ایران 1404

معاون درمان وزیر بهداشت،درمان و آموزش پزشکی از افزایش عدالت در دسترسی به خدمات با کیفیت درمانی با اجرای تفاهم نامه نقشه درمان ایران 1404 خبر داد.

به گزارش از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، محمد آقاجانی یکی از وجوه مهم تفاهم نامه نقشه درمان ایران 1404 را ایجاد و افزایش عدالت در دسترسی به خدمات با کیفیت درمانی عنوان کرد و گفت: این تفاهم نامه گام بلندی در راستای ترویج عدالت اجتماعی و افزایش دسترسی مناطق محروم به خدمات درمانی مناسب است.
وی در حاشیه مراسم امضای تفاهم نامه نقشه درمان ایران 1404 که بین وزارت بهداشت و سازمان برنامه و بودجه کشور منعقد شد، ضمن اشاره به تاکید سیاست های بلاغی سلامت از سوی مقام معظم رهبری و قانون برنامه ششم توسعه بر سطح بندی خدمات، گفت: یکی از سیاست های راهبردی حوزه سلامت، سطح بندی خدمات است که برای اجرایی شدن این سطح بندی ها از سال گذشته در وزارت بهداشت به همراه دانشگاه های علوم پزشکی و سازمان برنامه و بودجه مطالعاتی در این خصوص صورت گرفت.

معاون درمان وزارت بهداشت با بیان این که در راستای اجرایی شدن این سند امروز تفاهم نامه ای میان وزارت بهداشت و سازمان برنامه و بودجه کشور صورت گرفت، افزود: براساس این تفاهم نامه مقرر شد تا سال 1404 میزان تخت های بستری در بیمارستان های بخش دولتی و غیر دولتی کشور به 2.3 تخت به ازای هزار نفر جمعیت براساس تغییرات جمعیتی، بار بیماری و در مقایسه با سایر کشور های هم تراز افزوده شود.
آقاجانی با تاکید بر این که در راستای این تفاهم نامه دولت متعهد می شود به ازای هر هزار نفر جمعیت، 1.5 تخت بستری دولتی همراه با جایگزینی تخت های فرسوده ایجاد کند، افزود: در سایر شهرستان های غیر از مراکز استان و شهرهای بالای 50 هزار نفر جمعیت، یک تخت به ازای هر هزار نفر جمعیت از سوی دولت افزوده می شود.
وی با بیان این که حداقل جمعیت شهرستان برای تاسیس بیمارستان 50 هزار نفر و حداقل تخت باری یک بیمارستان 60 تخت در نظر گرفته شده است، افزود: در شهرهای بین 20 تا 50 هزار نفر که بیمارستان ندارند یک بیمارستان محلی یا یک مرکز جامع فوریت های پزشکی که خدمات بهداشتی و درمانی اورژانس و درمانهای سرپایی را ارائه می دهد تاسیس می شود.
معاون درمان وزیر بهداشت،درمان و آموزش پزشکی یکی از وجوه مهم تفاهم نامه نقشه درمان ایران 1404 را ایجاد و افزایش عدالت در دسترسی به خدمات با کیفیت درمانی بیان کرد و گفت: این تفاهم نامه گام بلندی در راستای ترویج عدالت اجتماعی و افزایش دسترسی مناطق محروم به خدات درمانی مناسب است و موجب کاهش 25 درصدی فاصله خدمات در بین استان ها و کاهش 25 درصدی خدمات در درون هر استان می شود.
وی در پایان تاکید کرد: البته این بیمارستان ها می تواند توسط بخش دولتی و یا بخش غیردولتی تاسیس و اداره شود اما پرداختی مردم معادل بخش دولتی خواهد بود.

منبع: خبرگزاری ایرنا

نظرها

ارسال نظر

500
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.