دکتر اينجاست > اخبار و مجله سلامت > دستگاهی که کیفیت مو را نشان می دهد
شناسهٔ خبر : 529 -

دستگاهی که کیفیت مو را نشان می دهد

دستگاهی که کیفیت مو را نشان می دهد

برند معروف آلمانی در زمینه محصولات آرایشی و بهداشتی دستگاهی را در نمایشگاه CES 2018 معرفی خواهد کرد که قادر است کیفیت موی سر شما را تحلیل کند.

در این بررسی آمده‌ است: انجام آزمایش ساده از میزان کافئین در خون می‌تواند در تشخیص احتمال ابتلای فرد به بیماری پارکینسون کمک کند.

به گفته محققان ژاپنی، در افراد مبتلا به این بیماری پیش‌رونده نسبت به افرادی که دچار بیماری پارکینسون نیستند سطح پایین‌تری از کافئین در خون وجود دارد حتی اگر مقدار برابری از کافئین مصرف کرده باشند.

محققان ژاپنی اظهارکردند: در مطالعات گذشته ارتباط بین کافئین و کاهش خطر ابتلا به بیماری پارکینسون مشخص شده بود اما نمی‌دانستیم چه مقدار از کافئین در افراد مبتلا به این بیماری مصرف می‌شود.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری شینهوا در این مطالعه ۱۰۸ بیمار مبتلا به پارکینسون و ۳۱ فرد سالم شرکت داشتند. خون این افراد مورد آزمایش قرار گرفت. همه آنان میزان برابری کافئین مصرف می‌کردند. در بررسی‌های انجام شده مشخص شد در مبتلایان به این بیماری سطح کافئین خون پایین‌تر بوده‌ است.

این دستگاه با استفاده از سنسورهای نور نزدیک به مادون قرمز و نور مرئی می‌تواند سطح رطوبت، کیفیت داخلی مو و رنگ واقعی مو را اندازه‌گیری کرده و مشخص کند.

همچنین می‌تواند به آرایشگران کمک کند تا به صورت دقیق رنگ و طرح مراقبت موی شخصی برای مشتریان ارائه دهند.

آنالیزگر جدید آلمانی یکی از سه محصولی است که با هدف مراقبت و بهبود موها معرفی شده است.

یک اپلیکیشن مشاور نیز وجود دارد که از طریق فرایند تجزیه و تحلیل موها به آرایشگر کمک می‌کند و آرایشگر می‌تواند مثلا قبل از رنگ کردن موی مشتری، وی را در این اپلیکیشن با رنگ موی انتخابی خود نشان دهد.

این سیستم به زودی در سالن‌های آرایشی در ایالات متحده آمریکا و اروپا راه‌اندازی خواهد شد، اما هنکل آن را در CES 2018 که در 9 ژانویه در لاس وگاس شروع به کار می‌کند، معرفی خواهد کرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

مطالب مشابه

نظرها

ارسال نظر

500
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.