خیریه توانخواهان فردا

خیریه توانخواهان فردا

آدرس

استان اصفهان - شهرستان اصفهان - خیابان وحید، ابتدای خیابان حسین آباد ، بن بست آبان ، شماره42، پلاک726

03136216288
تاریخ : ۱۳۹۸/۰۸/۱۲ - ۱۴:۲۰
فلج مغزی چیست ؟خیریه توانخواهان فردا



فلج مغزی چیست ؟فلج مغزی یک اصطلاح کلی است که گروهی از ضایعات مزمنی که کنترل حرکتی فرد را مختل می کنند ، شامل می شود.اختلال حرکتی ناشی ازاین ضایعه در سال های اولیه زنگی ظاهر می شود و معمولا با گذشت زمان بدتر نمی شود.از این بیماری در شرایط نقصان تکامل با آسیب به مناطق حرکتی مغز بوجود می آید که در نتیجه آن این مناطق قادر به کنترل حرکتی و وضعیت بدنی (یوسچر) فرد نمی باشند.علائم فلج مغزی :1.سفتی عضلات یا اسپاستی سیتی2.حرکات غیرطبیعی3.اشکال در مهارتهای حرکتی درشت ازقبیل راه رفتن یا دویدن4.اشکال در مهارتهای حرکتی ظریف از قبیل نوشتن یا باز و بسته کردن دکمه های لباس5.اشکال در مهارتهای ادراکی و حسیعلائم فلج مغزی از یک فرد به فرد دیگر متفاوت است و با گذشت زمان ممکن است به بیماری دیگر از قبیل تشنج ، آسیب ذهنی ، اختلال یادگیری و تاخیر رشدی نیز مبتلا باشند.اگر چه ممکن است علائم فلج مغزی با گذشت زمان تغییر کند اما بدان معنی نیست که فلج مغزی یک بیماری پیشرونده است (بدتر نمی شود).بنابراین اگر یک فرد مبتلا به فلج مغزی با گذشت زمان مشکلات اوبیشترشود،ممکن است این مشکلات چیز دیگری غیر از ضایعه فلج مغزی او باشد.



تاریخ : ۱۳۹۸/۰۷/۰۳ - ۱۱:۱۹
تعریف فرد توانخواه



فرد توانخواه یا معلول کسی است که بر اثر ضایعه جسمی، روانی و یا هر دو دچار نارسایی‌ها و اختلالات جسمی، دهنی ، حسی و... است و برای ادامه‌ی حیات و رفع نیازهایش به حمایت نیاز دارد.



تاریخ : ۱۳۹۸/۰۶/۲۱ - ۱۴:۲۹
موسسه خیریه توانخواهان فردا



انجمن حمایت از توانخواهان جسمی ذهنی فردا سازمانی است مرد نهاد که توسط عده ای از والدین دلسوز و متخصصین متعهد و مسئول شهر در سال 1383 تشکیل شد و مجوز خود را از وزارت کشور در سال1384 با شماره ثبت 1724 دریافت نمود. محور اصلی فعالیت های این انجمن به 3 دسته‌ی اصلی توانمندسازی توانخواهان، خانواده‌ها و تغییر نگرش جامعه تقسیم می‌شود.